Thursday, May 12, 2011

KEHEBATAN SOLAT DI AWAL WAKTU


tadi entah macam mana tiba-tiba terasa nak melawat 1 laman web ni. semasa ronda2 tadi aku TERTARIK  pasal 1 artikel ni..MASYAALLAH x sangka aku..
SOLAT BUKAN sahaja ditunaikan sebab KEWAJIPAN SAHAJA...MALAH MENYIHATKAN badan kita....di samping itu berdasarkan aritkel yang aku baca ni. dia ada juga melibatkan KUASA PHYSICS...HEBAT...
aku kongsi ni pun untuk INGATAN KITA BERSAMA....
MAI LA BACA YER....


Waktu Subuh

pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna BIRU MUDA yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.
Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan PENAWAR/ REZEKI DAN KOMUNIKASI.
Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.
Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.
Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.
Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum.
Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud.
Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Waktu Zohor

Warna alam seterusnya berubah ke warna HIJAU(Isyraq & Dhuha) dan kemudian warna KUNING menandakan masuknya waktu Zohor.
Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi  PERUT DAN HATI YANG BERKAITAN DENGAN SISTEM PENGHADAMAN.
Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan KECERIAAN.
Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

Waktu Asar

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna OREN, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi PROSTAT, UTERUS OVARI  DAN TESTIS YANG MERANGKUMI SISTEM REPRODUKTIF.
Rahsia warna oren ialah KREATIVITI.
Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu).
Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

Waktu Magrib

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna MERAH dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah.
Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri fFREKUENSI JIN DAN IBLIS (INFRA-RED) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.
Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.
Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah KEYAKINAN, PADA FREKUENSI OTOT, SARAF DAN TULANG.

Waktu Isyak

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna INDIGO dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan.
Waktu Isyak ini menyimpan rahsia KETENTERAMAN DAN KEDAMAIAN di mana frekuensinya bersamaan dengan SISTEM KAWALAN OTAK.
Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam KEGELISAHAN.
Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam.
Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Qiamullail

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna PUTIH,  MERAH JAMBU dan seterusnya UNGU di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.
Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.
Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.
Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.
Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.
Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.
Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hamba-Nya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukan-Nya.
Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichi @ YOGA----sama la kan?

P/S HEBATKAN siapa sangka?
       JOM KITA SOLAT CEPAT!!!

SUMBER DARI :


Saturday, May 7, 2011

NETBOOK FREE

ASSALAMUALAIKUM
LAPTOP FREE sapa x nak kan
tapi hari ini bukan aku nak cerita aku dapat FREE ATAU APA2 CONTEST YANG BOLEH ANDA DAPAT LAPTOP FREE


TAPI 
AKU NAK CERITA PASAL EVENT TERBARU KERAJAAN


dulu sapa pelajar UNIVERSITI yang ambil UNIPACK?
ANGKAT TANGAN
jangan tipu aku pun sama ambil PAKEJ 2...


tapi NETBoOK yang aku dapat 2 bukan aku pakai adik aku yang pakai
So 
nak dijadikan CERITA
mulalah aksi2 perebutan TAKHTA  antara adik beradik aku
tapi dengan kebijaksanaan AYAHANDA
AYAHANDA telah memerintahkan penyusunan masa di antara adinda beta
(ahh budjet gila ingat anak raja ke)


Akhirnya setelah hampir setahun ade streamyx selepas ini bapak aku x perlu pening2 kepala mendegar rintihan adik2 aku yang x dapat pakai internet SEBAB
kerajaan dah bagi netbook kat adik aku wei...FREEEE LA
melalui 
INISIATIF JALUR LEBAR NEGARA
UNTUK BUDAK SEKOLAH YANG LAYAK SHJ YE


leh katakan kat perumahan aku ni
ramai yang dapat
yela kan 
kami ni anak staf warden penjara je
duk pun kat kawasan x membangun ...


so 
apa syaratnya?
Banyak tapi aku bagi beberapa je yang aku ingat ye
1. mesti melaggan internet (streamyx kot) melalui pakej max RM25 ataupun package streamyx yang lain
(macam kami dah ada internet just bagi slip resit 2 bulan)
2. 1 keluarga 1 laptop
3. entah x ingat la


TUJUAN DIA APA?
nak membazir? bukanlah 
namapun INISIATIF JALUR LEBAR NEGARA
maknanya kerajaan HENDAK menggalakkan RAKYAT MALAYSIA ni bijak IT
Supaya rakyat MALAYSIA x ketinggalan di belakang


dan adik aku baru je dapat pagi tadi
nak tengok?
ala biasa je


KANTOI LAK BUKA FB

1 MALAYSIA (FAHAM2 JE LA)













ALHAMDULILLAH 
jadila walaupun just NETBOOK kan
tapi sapa nak bagi FREE
SO
why not take this opportunity to grab the netbook right?


apapun TERIMA KASIH BN 
 KERAJAAN


(mulut... x de insurans ke?)  hehehe


SO LAGI 
SEKALI 
MAJULAH KERAJAAN DEMI NEGARA


TERIMA KASIH

















Friday, May 6, 2011

BEN ASHAARI GEGAR BLOG MAY 2011





Hari ini 
hari Jumaat
HARI YANG MULIA
hampir seminggu aku bercuti
baru hari ini ada semangat balik nak menulis
dah lama aku x menulis,
contest apa tah lagi
so nak dimulakan cerita 
hari ini aku nak join segmen dari MR MUSCLE kita
sapa lagi kalau bukan BEN ASHAARI
1000 BLOG MENCARI CINTA 
eh bukan bukan
BEN ASHAARI GEGAR BLOG MAY 2011
1000 je dia nak
alah jangan riso mesti ada 2000 yang nak join 
huh kena cepat ni
MINGGU NI PENUH LA KAT HOMEPAGE TAJUK YANG SAMA 
hihihi




So apa syaratnye
ENTAH 
UNDI DIA & rakan dia JE KOT
err kan?? kan??
ala bukan susah pun UNDI JE
lagi pun diorang memang LAYAK la
kalau nak banding ngan teman 
huh idakle
JAUH BAGAI LANGIT DAN BUMI
SO APA LAGI


MARILAH MARI PERGI MENGUNDI


NAK JOIN
MASUK SINI

Top 5 WORLDWIDE UNIVERSITY

Semalam aku baca paper 
aku pun godek dan godek mencari SUMBER UTAMA dan aku jumpa
aku rasa benda ni cukup menarik (eleh poyo lebih baca x habis pun)
Yela kan
khusus untuk pelajar2 sekolah yang nak KLENTONG time INTERVIEW BIASISWA (macam aku dulu)
eh x dela
ni KHUSUS untuk semua yang bercita2 nak mendapatkan pelajaran yang terbaik 
x kira la FAMA yang tanggung ataupun KERAJAAN atau company2 besar yang boleh menaja anda


dan MARI KITA LIHAT SENARAInya ni YANG PALING LATEST 2010-2011 kot












seperti biasa UNIVERSITI kat MALAYSIA X DE top 5 atau top 10
tak bermakna UNIVERSITI kita x bagus
selagi kita NAK BELAJAR kat mana2 pun BOLEH 
X GITU?


NAK TENGOK KESELURUHAN LIST?
MASUK SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...