Pages

Wednesday, February 8, 2017

Sympathetic pathetic

Sekali sekala berhenti tepi highway ni bagus juga sympathetic pathetic.

Ini tajuk post ak di facebook.
Malam ke 2 training as management trainee. Hari ini aku diuji minyak kereta habis tengah jalan highway malam2. Bila malam spoilnya semua bawa laju menggila.

Orang dah bagi hazard light siap berhenti tepi jalan pun masih ada makhluk ALLAH yang bunyikan hon.

Apa giler ke diorg ni.
Bila ko duk dalam kereta keaeorangan tambah lagi tepi highway. Dia tak sunyi tapi ko sentiasa cuak takut orang tak perasan kereta ko berhenti tepi jalan. Setiap saat cuak takut dihentam dari belakang. Lelaki mana yang nak dihentam dari belakang?

Dah la kereta aku baru keluar bengkel minggu sebelum ni. 2 bulan dalan bengkel.
ALLAH uji aku baik punya..
Alhamdulillah

Dan bertambah la aku sedar kena selit nombor kecemasan dengan segera.

Selama ini bila ak bawa kereta dalam highway yang aku boleh kata bila ak nampak kereta sangkut tepi highway hanyalah sebut semoga ALLAH s.w.t permudahkan urusan mu. Walhal ianya tak cukup dengan doa. Selitkan sekali bantuan seringan ringannya.

Ko kena berusaha untuk bantu. Mungkin selepas ini cara yang boleh aku bantu hanyalah dengan menyediakan bombor2 yabg boleh dicontact ketika kecemasan. Kalau travel
Pastikan minyak terisi dan ada spare

Tak aku yang pakai aku boleh sedekah kpd yg mengalami masalah yang sama seperti aku.

Ya ALLAH ya tuhaku
Ampunkan dosaku
Dosa hambamu yang hina
Yang seringkali mengulangi kesilapan dan kesalahan. Ampunkan aku ya ALLAH.
Aamiin

Sekarang sedar menantikan rakan dari one city untuk tolong aku sebab rakan bilik aku confirm ad dekat putrajaya sekarang ni. Dan rakan yang lain kereta x de, gps x terpakai, jalan memang terus tak tahu. Sabarje la.

Terima kasih sahabat

P/s patutlah banyak kereta walaupun nak dekat pukul 12. Esok cuti thaipusam daa

0 SUKA DUKA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...