Pages

Tuesday, October 26, 2010

RUMAH embah

ARI JUMAAT ari2 aku berkesempatan jap untuk balik ke rumah nenek aku…umh nenek aku x la jauh sgt ade la dlm 13 km
rumah EMBAH
Walaupun begi2 bkn slalu pun aku gi umah nenek aku….
Opss lupalak nk gtau embah dlm bahasa org jawa brmksud nenek @ datuk
Tapi kalau embah org asli ak x tau maksudnya apa
Kitrg g sbb  nk melawat aku pun rindu gk sebenarnya
Pas2 nk amik baja kimia untuk pokok klapa sawit
Walhal semalm dah gi…’hehehe
Emm kitrg g x silap kul 4 lebh kot
Smpai je ktrg mula2 smbg2 dulu pas2 aku ngan bpk aku pun g la tmpt smpan baja…
Cuak gak ktrg bukan sbb apa rmh embah aku ni kampung
Area ada skit hutan
So cuakla kot kot ada terjumpa ‘benda panjang menyorok’
Alhamdulillah x jumpa Cuma ada la seekor lipan size sederhana
baja yg tlh diangkt k luar rmh
Berat kot baja 2…1 guni 50 kg…wei gua punya badan bkn cam 
EN BEN la
penat la walaupun angkt ngan bpk aku
pas angkt ingtkn nk balik la mak aku leh g blkg lak.’
f.y.i blkg umh embh ada umh pakcik aku
so smpt la jgk g jumpa pakcik makcik aku
ngan adik sedara aku yg x smpai 5 tahun umurnya
pas bla…bla…bla pot..pot pet pot pet kitrg pun blah
tapi sblum 2 ada la beberapa gmbr yg smpat aku amik kat umh embah aku ngan kt umk pakcik aku  family dia
pasni esk insyaallah aku nk cerita fasal…
nantikan ye

ADA CM HUTAN X TEPI 2??


EMAK (KIRI), ABAH DAN EMBAH (KANAN)
SEGARNYA UDARA


rumah PAK CIK RAHIM





mak abg 2 sape??




























kesimpulannya
  1. Rajin2 la melawat sedara mara kita sbb dirg la sedara mara kita…hmm??     
  2. Jom balik kampung udara pun nyaman S.E.R.O.N.O.K
  3. SERONOKNYA KALAU AKU KECIL LAGI LEH buat nakal hahaha



0 SUKA DUKA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...