Pages

Wednesday, November 17, 2010

apa yg nk di 'QURBAN' kan????

ORAIT SEBelum aku nk merepek
x ten2 hala

ak nk ucap

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA
kepada semua

ok seperti apa yg trtulis
aku terfikir
apa erti korban??

seperti yg kita semua tahu
hari ini 17 november 2010
kita menyambut HARI RAYA AIDILADHA
walaupun ada saudara kita yg trlebh dahulu mnyambut raya.
ikutlah negara masing2

rakan rakan sekalian
seperti yg trtulis pada tajuk diatas
apa yg nk dikorbankan??
adakah sekadar LEMBU, KAMBING @ UNTA shj???



oh tidak

korban besar maknanya
oleh sbb i2 kita sebagai umt islam mestilah memahami maknanya
dengan memahami maksudnya
kita sebenarnya boleh mengadaptasikan dlm kehidupan kita

sebagai contoh aku ni haa..
kalau org lain korbankan duit untuk beli LEMBU KORBAN
AKU x yh sush2
insyaallah sempena aidiladha ni
aku nk korbankan 'lemak perut aku yang dah boroi ni'

eh knape gelak lak??
betul la
korg ingt aku suka2 ke nk korbankan lemak ni
sayang wooo

bukan senang aku simpan
dan memang susah nk dikorbankan

HAHAHA

K LA BYE
NK makan KUIH RAYA JAP...

S.E.D.A.P

0 SUKA DUKA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...