Sunday, January 9, 2011

THE BOSS

Assalamualaikum

semalam

aku menghabiskan masa aku dengan menonton MOVIE2 yang ada dalam laptop aku

MOVIE pilihan aku SEMALAM & kelmarin ialah cerita HINDUSTANimages

AKU TGK CERITA HINDUSTAN???

UNBELIEVABLE

kenapa aku cakap macam2???

sebab aku memang dari kecil jarang tgk cerita HINDUSTAN NI

bukan apa dulu kan waktu kita kecil2 cerita HINDUSTANkan lebih BERUNSURKAN AGAMA diorg

so bapak aku ni

x berapa bagi

mungkin sebab dia nak didik aku dan adik aku dari terSESAT

yela kan budak belajar dari apa yang dilihat

seiring dengan perubahan zaman dan masa

pelakon2 BOLLYWOOD ni pun bukan prcaya sgt dah ngan tuhan diorg

aku tgk selamaber je diorg buat aksi cium2

ahh bukan 2 yang aku nk cerita sebenarnya

entry aku kali ni aku nak ceritakan apa yang BAGUSnya cerita yang telah aku TONTON

CERITA YANG AKU TONTON ialah cerita SIVAJI

MEMANG TERHIBUR tengok cerita ni

BEST WOOO!!!

CERITA2 NI SEBAB DIA NAK TANAM  FAHAMAN@ MORAL  YANG boleh kita aplikasikan dalam hidup

aku x nak cerita panjang2 tapi aku cuma nak bagi REVIEW dari apa yang aku FAHAM

1. SEDARLAH DIRI & ingatlah kita ni siapa…DATANG DARI MANA

2. BELAJAR rajin2 untuk berjaya

2. berbaktilah pada IBUBAPA kita yang telah berusaha melahirkan, menjaga dan menyediakan segala kelengkapan untuk hidup kita

3. yang ada SCHOLARSHIP 2 jgn lupa kita pakai duit rakyat so bila dah guna kembalilah berbakti untuk nagara

4. JANGAN MENINDAS orang yang miskin @ susah malah bantulah mereka

5. JANGAN terima @ besubahat dengan RASUAH

6. GUNAKAN ILMU yang ada sebaikbaiknya

7, GUNAKAN AKAL untuk berfikir

8. X YAH nak percaya bukan2 walaupun ada dugaan@ halangan @ takdir dah tertulis yang x elok tapi tetap kita insyaallah boleh mengubahnya kerana kita ada ALLAH s.w.t BERDOA DAN BERTAWAKALLAH kepadaNYA

9.. berpeganglah pada agama ISLAM KHASnye dan adat orang MELAYU AMnye

10. _____________korang tolong tambahkan ye kalau sudi

 

 

hidup bagaikan RODA

KALAU KITA DIATAS BERINGATLAH SEBELUM KITA KEBAWAH

 

TERIMA KASIH

0 SUKA DUKA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...