Pages

Monday, February 14, 2011

CINTA RASUL VS CINTA VALENTINE

Cinta rasul vs cinta valentine

Alhamdulillah dengan takdir dan kehendak Allah swt
Pada tahun ini 2 hari yang membawa mesej cinta hadir sebelah menyebelah

HARI VALENTINE VS HARI MAULIDUR RASUL S.A.W

Yang mana korang sambut?
Adakah hari yang diagung agungkan oleh BARaT yang akan disambut yang jelas maksudnya sebagai memperingati hari kematian saint valentine


@

Hari pelindung sekalian UMAT dilahirkan ke dunia ini menyampaikan & menyebarkan syiar islam??


Aku tertarik untuk menulis pada hari ini
Kerana pada hari Jumaat yang lalu aku diingatkan oleh khatib yang membaca khutbah berkaitan 2 hari ini
Aku sendiri x sedar yang 14 hari bulan (hari valentine) ialah esok. Yang aku sedar hari maulidur rasul alhamdulillah

1 lagi sebab ialah aku teringat lecturer dan guru2 aku pernah berkata bahawa statistik menunjukkan bahawa ramai gadis2 hilang daranya atau kemudian mengandung disebabkan menyambut 2 perayaan orang BARAT iaitu 1 hb Januari dan juga 14 Februari
SETIAP TAHUN

WALHAL

Cinta rasul pada kita amatlah besar
Pada ketika sebelum wafatnya baginda NABI MUHAMMAD S.A.W apa yang disebut??
Ummati, ummati, ummati…
Baginda masih ingat pada kita..
Ala kalau kita fikir logikpun siapa yang nak ingat tentang orang lain kalau sedang SAKIT…

Tetapi adakah kita ingat pada baginda??
Dengan melakukan apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang
Sama2 kita fikirkan…

Kalau  nak cerita banyak-banyak aku x berani
Aku ni hanya manusia biasa…
X pandai pun nak menulis @ berkata kata
Tetapi kalau rasa teringin nak baca artikel berguna
Masuklah

0 SUKA DUKA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...