Saturday, February 5, 2011

iktibar dari 2/10 = 2

rasanya dah ramai tahu dan tengok gambar ni kan
181639_187488711273707_100000377379244_529654_4033108_n                                                                          TQ KEPADA YANG BUAT GAMABAR INI

apa yang aku nak ulas ialah berkenaan dengan ayat terakhir
aku ada terbaca beberapa komen kat FB tentang gambar ni
ada yang kata benda ni bukan engineer
TAPI
cuba pandang dari sudut lain
berdasarkan kata- kata yang terakhir
Engineers are never worried for the
What is answer
They will only ask: Which answer you want..’
kita akan perasan bahawa itulah kerja yang perlu dilakukan oleh ENGINEER
dalam zaman teknologi yang cepat bergerak ini daya imaginasi (pinjam kata2 sapa entah yang katanya budak course engineer dilatih untuk menggunakan daya imaginasi) amat diperlukan oleh ENGINEER
untuk selesaikan masalah harian
memang la cara gambar atas itu selesaikan masalah ini entah BETUL @ SALAH
TETAPI
‘YOU HAVE TO  FIND THE SOLUTION FOR THIS MATTER’
aku dulu memang minat nak jadi ENGINEER..lagipun aku memang budak science stream
tapi bila fikir2 masa lepas dapat result SPM…walaupun hakikatnya aku layak untuk belajar ke luar negara
entah macam mana aku TOLAK
aku terasa sesuatu yang  aku x ada @ x cukup tapi TIME 2 aku x tau apa dia
dan sekarang setelah hampir 2 tahun dapat RESULT SPM
baru hari ini aku rasa apa benda itu
dan benda itu ialah DAYA IMAGINASI untuk selesaikan masalah
aku rasa lah
contoh macam ini la
dulu aku sekolah bersarama penuh di Seremban
cikgu- cikgu aku banyak bagi kerja sekolah
dan kebanyankannya aku x dapat nak siapkan
walaupun aku boleh MENIRU tapi konsep belajar aku memang kalau boleh
x nak meniru
biarlah cikgu2 marah aku (memang selalu pun)
dah tahu x pandai mesti la tanya pada member BAGAIMANA nak buat betul x???
dan bila dah tanya LA SENANG JE BUKAN AKU TAK TAHU CUMA X PANDAI NAK PUSINGKAN AYAT @ KONSEP @ RUMUS JE..
lagi 1 mungkin disebabkan AKU HANYA MENERIMA APA YANG DISAMPAIKAN DAN TAK MEMAHAMI DENGAN SECARA TERPERINCI APA YANG DISAMPAIKAN membuatkan aku tidak boleh menyiapkan HOMEWORK yang diberi
TAPI itu cerita dahulu
aku bersyukur sebab aku rasa aku dah buat keputusan yang amat tepat dalam memilih bidang yang aku belajar sekarang
kepada rakan-rakan yang belajar jurusan ENGINEER ini
TERUSKAN USAHA UNTUK MEMAHAMi apa yang disampaikan macam cikgu aku kata
LAGIPUN semua ILMU SAMA SAHAJA
TIDAK BERGUNA KALAU KITA TIDAK MEMAHAMI CARA UNTUK MENGGUNAKANNYA…..

sekian

1 SUKA DUKA:

FaraCuna said...

like ur story..

yg cite pasal xpandai nk pusing2 kan rumus n konsep bagai tu..

i am one of these peoples yg xbrape nk reti sgt pusing2 konsep ni..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...